show/hide profile info
Register to take part
email

“HOW BBC “NOBBLED” BEFORE OUR VOTE TO JOIN EEC.”

  • 0 Replies
  • 875 Views

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

*

Offline the leveller

  • Global Moderator
  • *****
  • 4027
  • +75/-0
“HOW BBC “NOBBLED” BEFORE OUR VOTE TO JOIN EEC.”
« on: March 17, 2017, 09:01:50 PM »
“HOW BBC “NOBBLED” BEFORE OUR VOTE TO JOIN EEC.”

From John
Lift the curtain and what becomes visible!!    Read on and think how easily people are led.   Please let this be widely known.
 
Jane  has kindly sent me this short article and a letter from Edward Spalton, to the Derby Evening Telegraph!
 
Spot-on, Edward!
==========================================

Traitors to the left of us, even now, and treachery to the right, before we were illegally joined to the NWO’s EU Marxist Totalitarian Dictatorship without our consent.
http://campaignforanindependentbritain.org.uk/letter-chairman-bbc-nobbled-vote-join-eec/
A LETTER FROM OUR CHAIRMAN:- “HOW BBC WAS “NOBBLED” BEFORE OUR VOTE TO JOIN EEC.”
This letter appeared in the Derby Evening Telegraph on 2nd March 2017
Sir, The President and the Media
Saros Kavina is quite right that a free press and media are important to a free society. But President Trump has shown some discernment in excluding the BBC from his press conference.
What has emerged from the American election is that the media are composed of a collection of interest groups with their own agendas which they promote quite ruthlessly, bending the facts where it suits them.
As a long-serving independence campaigner, I would rate the BBC as amongst the worst offenders. Its part in manipulating public opinion in the Seventies in favour of entering the EEC was fully admitted in a Radio 4 programme “Letter to the Times” of 3rd February 2000. Contributors included Sir Edward Heath, Roy Hattersley and the Conservative marketing man, Geoffrey Tucker, who organised the campaign which brought the influential on side. Apart from the Daily Worker, every single national newspaper supported the European project.
This is what Tucker said.
“We decided to pinpoint the “Today” programme on radio and followed right through the news programme during the day…. the television programmes “News at Ten”, “24 Hours” and “Panorama” and from radio “World at One “ and “Woman’s Hour”. Nobbling is the name of the game. Throughout the period of the campaign, there should be direct day by day communication between the key communicators and our personnel – e.g. Norman Reddaway at the Foreign & Commonwealth Office and Marshall Stewart of the “Today” programme. And in 1970 the “Today” programme was presented by Jack de Manio, who was terribly anti European. We protested privately about this. Ian Trethowan listened and de Manio was replaced.” Ian Trethowan, a personal friend of Heath’s, was the BBC’s Director of Radio.”
So the BBC was under daily direction by the Foreign Office as to what it should say to British people, in the interests of a foreign organisation, the European Economic Community. Norman Reddaway went on to a knighthood and to be ambassador to Poland. BBC policy has remained unchanged ever since.
So, to Saros Kavina’s advocacy of the free media, I agree that it would be a good idea.
Yours faithfully
Edward Spalton
 
 


email
 
Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)



COMODO SECURE

Powered by EzPortal
Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 
Comodo SSL